Spørsmål og svar

Hva skjer dersom dere ikke har min vare på lager? Får jeg pengene mine refundert?

Dersom det skulle skje at varelager på nett ikke er oppdatert vil du få en e-post om dette senest innen 1-2 virkedager. Pengene som blir reservert på ditt kort ved bestilling blir da selvsagt ikke trukket, men reservasjonen kan i noen opprettholdes en dag eller to, alt etter hvilken bank du bruker. 

Jeg ønsker mere informasjon om en vare, hva skal jeg gjøre?

Vi prøver alltid å beskrive produktene på best mulig måte på bykvaa.no. Har du spørsmål som krever ytterligere utdypning, kontakt oss på e-post: post@bykvaa.no

Hvilke betalingsmetoder godtar dere?

Bestilling og betaling foregår online. bykvaa.no mottar betaling med betalingskort. Du mottar ved bestilling en e-post som bekrefter din bestilling.

Når vi har varen og akseptert din bestilling vil vi trekke pengene fra din konto.

Er det sikkert å bestille online hos bykvaa.no?

Ved din bestilling godkjennes ditt betalingskort automatisk hos PBS via en sikker server hos DIBS. Alle opplysninger sendes i kryptert form. Du tar derfor ingen risiko når du handler hos bykvaa.no

Hvor lang tid går det, før jeg mottar varene jeg har bestilt på bykvaa.no?

Normal leveringstid til adresser i Norge er 2-4 arbeidsdager. bykvaa.no tar forbehold om at det kan forekomme forsinkelser.

Hvor lang returrett har jeg?

Du har 14 dages angrerett, hvis du ombestemmer deg for kjøpet. For å benytte deg av returretten bruke du returskjema som du får på mail sammen med ordrebekreftelsen at varene er sendt til deg.

Skal jeg betale porto?

Bestiller du varer på bykvaa.no som privatperson for mer en 999,- er det fri frakt. På varer under 999,- tilkommer porto på 69,-. Dersom du ønsker å returnere skal du betale returporto for dette.

Hva skjer dersom min pakke ankommer når jeg ikke er hjemme?

bykvaa.no benytter posten for levering. Du vil motta en hentelapp i din postkasse, per e-post eller per sms, som forteller deg hvor du kan hente din pakke.

Jeg vil returnere en vare, hva gjør jeg?

Du har 14 dagers angrerett fra den dagen du mottar varen.

Framgangsmåte for bruk av angreretten:
1. Fyll ut og legg ved angreskjemaet.
2. Påse at varenes originale salgsforpakning er intakt og at salgsmerkelapper etc henger på
3. Legg varene du skal returnere i egnet postemballasje. 
4. Franker pakken og send den i posten til oss på adressen under. Du som kunde må selv betale returfrakten tilbake til oss.

Returadresse: Kvaa AS, Verksvegen 17 B, 4735 Evje

Det er en mangel eller feil på en vare, hva gjør jeg?

Melding om reklamasjon på en vare sendes oss skriftlig, gjerne på epost: post@bykvaa.no Feilen må beskrives så godt som mulig og dokumenteres, gjerne med bilde vedlagt e-post.

Varer som det reklameres på skal ikke sendes i retur til oss før du eventuelt har fått skriftlig beskjed fra oss om at vi ønsker reklamasjonsvaren sendt i retur til oss. Vi betaler kun returfrakt dersom vi på forhånd har bedt om å få tilsendt reklamasjonsvaren.

Mottatt feil vare(r)?

Dersom du har mottatt feil varer i din bestilling skal du ta vare på feil levert vare og sende oss en e-post på post@bykvaa.no med informasjon om hva som er feil så fort som mulig.

Jeg ønsker å endre eller kansellere min ordre. Er det mulig?

Etter at du har bestilt er det i de fleste tilfeller dessverre ikke lenger mulig å endre eller kansellere din bestilling da vi plukker og sender fortløpende. Har du fått en sendingsbekreftelse kan vi ikke gjøre endringer. Vi kan heller ikke love at vi rekker å gjøre endringer, selv om du kontakter oss.

Kan jeg slå sammen to ordre jeg nylig har bestilt til én og samme forsendelse?

Nei, dessverre. Ordrene er unike og plukkes på tilfeldige tidspunkt, og er som regel på forskjellig sted i prosessen. Vi får ikke stoppet og endret dette.

Jeg ønsker å legge til en vare på ordren. Er det mulig?

Nei, det er ikke mulig å legge til varer på en ordre. Har du bestilt med kort er det ikke mulig å øke det reserverte beløpet. Har du bestilt på faktura er du kredittsjekket for det beløpet som ligger på ordren.